Bai Brisbane! Hai Cairns!

Då har vi nu lämnat Brisbane för att bege oss vidare till Carins. Kan ju lugnt säga att vi kommer sakna Brisbane och allt härligt folk där. *snyft*
Sista natten bestod av lättsam konversation uppe på terrassen och sen gå ut på stan för en lugn och trevlig kväll...eller? NÄ! Vi drack och gick på klubbar, det var skitkul som vanligt. Brisbane, you rock!
SIDENOTE!!! Patrik fick en bas av Luke <3. Det är den som Wade sitter och leker med på bilden. For realz!

(Rum 120 <3)

(Bild på Brisbane från Mount Coot-tah)

När vi anlände på flygplatsen i Cairns upptäckte vi att efter 2 timmars flygplansfärd kan klimat ändras rätt mycket. Brisbane var varmt och lite fuktigt. Cairns var mycket varmt och mycket fuktigt, kändes som att gå in i en sval ångbastu.
Vandrarhemmet vi bor på är rätt ok. Ser ut som ett fängelse inifrån men det ligger ca 50 meter från The Lagoon. Vilket är en stor pool som ligger precis bredvid stranden (man badar inte i havet här för att där finns maneter och krokodiler). Händer inte så mycket här...MER ÄN ATT VI HAR DYKT I BARRIÄRREVET!!! Det var awesome upphöjt till 1337. Det går faktiskt inte att beskriva med ord hur underbart det var, vi säger bara som så här: Prova det!

Tyvärr kunde vi inte få med bilder från när vi dök. Man kan bara ladda upp 8MB och en "dykbild" är 7MB. Vi ska se ifall vi kan lösa det på något sätt. Sköt om er!
Detta kanske funkar, om det inte funkar får vi prova något annat bara

Bilden nedan är från när vi dök

Stradbroke Romance!

Vi vet! Vi är dåliga på att uppdatera! Men här kommer en uppdatering iallafall.
Det var en sen kväll på vandrarhemmet. Vi satt och tog det lugnt och njöt av kvällsvärmen. När plötsligt Nora (Dora the Explorer) kom springade mot oss. I sin hand hade hon ett papper och en idé! Att vi skulle sticka till Stradbroke Island, and so we did. För att uppfylla denna dröm var vi tvunga att vakna när solens första strålar träffade oss. Det var två halva dussin personer som gav sig av på denna ärofyllda resa. Nora, Super Mario, Julia, Justin, Luke, Didrikus, Alex, Patrikus, Tony, Caroline, Wade och en holländare. Vi begav oss till stationen för att ta ett ånglok till Cleveland...detta var begynnelsen på vår resa.
När vi anlände i Cleveland var vi tvunga att hoppa på ett märkligt fordon kallat "grattisbuss", för att komma till hamnen där vi skulle ta färjan över de farofyllda vattnen till Stradbroke Island.

(Justin såg Loch Ness)

Vi överlevde med nöd och näppe över havet och började gå mot en riktig buss. På bussen satt Patrikus och filosoferade om livet när han plötsligt såg en märklig tingest. Det såg ut som en flyga, fast 4 gånger större. Han satt och iaktog den en stund, för att se om den var riktig eller en leksak (som sagt, det var varmt!). Men när han såg den närma sig honom började han panikslaget dra efter sitt svärd, men upptäckte att han satt på det och istället svingade han sin knytnäve, med all sin kraft, men missade och slog hål i en ruta. Didrikus upptäckte att hans vän var i nöd och slängde därför en ANTOMBOMB på flugan...den dog inte. Så Patrikus stampade på den...den dog. VI VANN!!!
LKGBSRIP

Väl framme på stranden var vi alla väldigt glada över att vi överlevde den hemska bestens anfall. Så vi gick och letade efter mat. Vi vandrade och vandrade, och efter flera dagars vandring utan tur och sinande hopp hittade vi till slut vårt mål. Vi kände att vårt hopp återvände till oss.

Nu orkar vi inte mer, här kommer resten av bilderna! Gonatt!

(Fin strand där vi såg delfiner)

(Vi hitta en levande krabba och en död...vi tog inga bilder på den döda)

(Bild är tagen från färjan på väg hem, det är solen och en båt)

(På kvällen gjorde vi alla en stor middag tillsammans där vi alla gjorde en maträtt från vårt hemland och delade med oss till de andra)

Didriks födelsedag!!!

Då är det Didriks födelsedag idag! Om ni inte grattat honom än, gör det!
Var ett tag sen vi uppdaterade sist, så vi tänkte summera allt vi gjort sen dess lite kortfattat: FEST!!! Skämt åsido. Men vi har druckit rätt mycket det senaste dagar med våra underbara rumskamrater.
Eftersom Didrik var dum nog att fylla år på en söndag (när alla pubar/klubbar inte är så välbefolkat, dummis) så bestämde vi oss istället för att fira hans födelsedag på fredag och lördag. Fredagen var rätt lugn, vi satt mest uppe på terrassen och drack goon (vet inte ifall vi berättat vad det är, men det är billigt och äckligtskitvin...men man blir full av det) och lite senare på kvällen stack en handfull av oss till en pub i West End. Didrik klättrade på en bro, tihi.
På lördagen var det kalas på riktigt! Det var fullt drag uppe på terrassen, nästan alla på vandrarhemmet var där uppe och firade Halloween. Ännu en gång drack vi goon, men denna gången hade vi en liten överraskning (se bild nedan). Om vi ska berätta allt som hände den kvällen hade detta blivit ett vääldigt långt...och lite barnförbjudet inlägg. Men vi kan summera kvällen på följande vis: Didrik sprang runt i käp, snorkel och cyklop, Alex kom inte in på klubben för att han var för full och Patrik gick iväg ensam på upptäcksfärd. LYCKAD KVÄLL!
På söndagen stack Didrik, Patrik och ett gäng andra till stranden (Didrik ville bada på sin födelsedag) och efter det tog Alex och Patrk med sig Didrik till ett steakhouse och bjöd honom på en väldigt köttig måltid :D
Nu planerar vi på att gå upp på terrassen och umgås med trevligt folk och bara chilla. TACK FÖR OSS OCH GRATTA DIDRIK!!!
Nu kommer bilder :D

Jamie (utklädd till hippie) och Didrik (full)

Alex (full) och Laura (glad)

Massa folk och en glad Alex

Patrik (glad och full)

Super Mario och Luke (Come at me brah)

Didrik (Scuba Steve), Super Mario och Luke

Överraskningen :D

Koalacuddeling!

De senaste två dagarna har varit skitkul! I måndags åkte vi till ett koala reservat med våra roomies: Laura, Wade, Justin och Luke. Vi såg kängrur, tasmanska djävular, näbbdjur, koalor, krokodiler, dingos och kakaduor.

Vi klappade och matade kängrur!!! Så fina :D:D:D:D:D:D

Jag tror vi råkade väcka en fågel med...

Och idag (tisdag) stack vi till stranden med Laura, Wade, Justin, Luke, en kanadenska, Tim, John-Marko och hans ragg. Stranden var en konstgjord strand, där de tagit en pool och täckt bottnen med sand. Det låter kanske lite konstigt men det var väldigt fint och mysigt där.

Och slutligen......VI KRAMADE KOALOR!!!!!!! :D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D

dk
(Justin Alex Laura Didrik KOALA!!! Wade Patrik Luke

Wobwobwobwob

Bara för att vi är så sjuka i huvudet lägger vi in ett inlägg till! WHAT?!
Nu är det så att vi har bestämt oss för att stanna i Brisbane FÖR ALLTID! Vi var på en dubstepklubb igår. Ja! Du
läste rätt, DUBSTEPKLUBB! Det är det fetaste vi någonsin varit med om och vi älskade det! Så alla ni som gillar att ha kul borde komma hit och klubba med oss! Annars gillar ni inte att ha kul!
WOBWOBWOBWOBWOOOB

Put another shrimp on the barbe!

Vart ska vi börja? Vi bodde en vecka på Aquarius Backpackers i Byron Bay (AWESOME!!!). Tyvärr var vädert inte på vår sida, det var mest mulet och regn. Men de dagar då det var fint var allt perfekt. Vi försökte också att surfa här, men strömarna var helt galna! Kunde knappt stå på samma plats i 5 sekunder utan att man drogs iväg.
AWESOME!!!

Vi såg vår första koala idag med :D så nu ska vi bara se ett näbbdjur så har vi sett alla djur vi vill se!

Hur som helst har vi stuckit till Brisbane nu iallafall. Vi gillar det skitmycket! Våra roommates är skitkul också, vi trivs som fan!
En liten bild på stan!

I'M EATING CAKE FOR DINNER, MOM! WHAT ARE YOU GONNA DO ABOUT IT?!

Surfing!

Tja!
Tyvärr har det inte blivit några inlägg på ett tag nu, vi har varit utan internet i 5 dagar.
Hur som helst så åkte vi ifrån Sydney i fredags, mot Cresent Head, där vi skulle spendera de 2 första dagarna av trippen. Ett underbart ställe, mitt ute i ingenstans och 5 minuter gång till stranden!
Klockan är nu 6 på morgonen, påväg mot bussen!
Och här är första bilden på huset i Cresent Head! Ser det inte fruktansvärt underbart ut?
Den högra byggnaden är då köket och till vänster har vi själva huvudbyggnaden.
Och efter 5 minuters gång kommer man ner till en strand som denna! Grymt.
Vidare till Spot X, det andra stoppet uner vår tripp. Kanske märks att solen tagit lite, samt att kvällen var jävligt ball!
Framme i Byron Bay! Tanken är att stanna här i en vecka eller två, för att sedan dra vidare norrut!
Tyvärr har det inte blivit några bilder på surfing.. vi har varit upptagna med att surfa!
Får vi tag på några så lägger vi upp med detsamma!
Tills dess, ha det bra!!! (ps. Patrik beslöt sig för att raka av skägget.)

Sup Chinatown?

Hello Sverige! Vi har nu flyttat ut från Elephant Backpackers och in på Sydney Backpackers i China Town, vi stannar här i 6 nätter för att sedan åka vidare på vår surfsemester! Nästan lika många kineser här som i Kina! Det är mitt i the big city, skyskrapor precis utanför dörren. Det är verkligen inte som i Sverige. Didrik och Alex har även bokat in ett fallskärmshopp. 14000 fot (ca 4 km) fritt fall som tar ungefär en minut.
Alex chillar lite!

Fighting against the jet lag - a losing battle

Då var vi tillbaka efter att inte ha skrivit något på ett par dagar.
Allt är bra med oss och vi har bokat in vår "surfsemester" till nästa måndag, den 10e. Vi har varit på Bondi Beach och snurrat runt lite med. Där var skitfint, det var varmt och helt underbart...fast det blåste rätt mycket och vattnet var lite för kallt. Vi har även varit på KFC, (Kentucky Fried Chicken) vilket är en snabbmatskedja som serverar friterad kyckling. Vi hade nog lite för höga förhoppningar eller så var maten helt enkelt inte så god. Det enda som smakade något var frityrsmeten och efteråt kände man sig som en fet amerikan. Tyvärr fick vi byta vandrarhem med, eftersom väldigt många backpackers har börjat komma till Sydney, så de flesta vandrarhem är fulla.

Wolloomooloo
Didrik och Patrik på Bondi Beach

Mojo Jojo adventure!

Sitter och käkar frukost uppe på vandrarhemmets tak nu. Cornflakes och bananer ftw!
Idag ska vi iväg och boka en "surfsemester" som varar 5 dagar. Vi åker från Sydney till Crescent Head, där vi stannar i 2 dagar och lär oss grunderna till att surfa och bara chillar med folk. Sedan bär det av till Spot X, Byron Bay och slutligen Brisbane.
Vi är inte säkra på när vi ska åka än, men inom en snar framtid kommer vi 3 nog vara rätt gryma surfarpojkar ;)

Peace out!
William street

Jävla kineser

Ja, då är vi i Australien!!! Och har precis fixat internetanslutning.
Vi tänkte först berätta lite om flygresan, som var vääääldigt trevlig *host*.
Allting började bra efter att våra familjer lämnade av oss på Kastrup. Resan till Amsterdam gick bra. Det tog ca 1 timme och sen var vi framme i knarkhuvudstaden av Europa :D Vi rullade av planet för att leta upp gaten till nästa flygplan så att vi visste vart vi kunde hitta den. Efter det gick vi och käkade pizza, vilket resulterade i att vi nästan missade planet till Guangzhou  (eller något annat random kinesiskt namn.)
Väl på planet märkte vi att ALLA var kineser och det var helt ok, för vi är öppensinnade...så naivt av oss. Det började med att Didrik inte fick sitta på sin plats för att en kinesflicka hade tagit hans plats och inte förstod engelska. Senare började lukten av pensionärsblöja och överkokta nudlar att sprida sig genom planet.
Kortfattat, det var skitäckligt och långtråkigt.
När vi anlände till Guangzhou var kl 5 (lokal tid). Flygplatsen var folktom och kvav. Efter att ha gått igenom 5 säkerhetskontroller beslöt sig en kinesjävel för att ta våra pass. Efter 40 minuter av att blivit ignorerade (en kvart innan vårt plan till Sydney avgick) kom en kvinna och drog oss runt hela flygplatsen och sen tillbaka till där vi stått och väntat på våra pass. Denna gången kom vi igenom kontrollen och hann precis på planet...jävla kineser.
På planet till Sydney sov vi alla mesta delen av tiden, så där finns inte så mycket att berätta om det.
När vi landade i Sydney kl 20:00 (lokal tid) gick vi och hämtade våra väskor (utan några som helst problem) och satte oss för att käka på McDonalds, det var helt ok. Sen tog vi en taxi till vårt vandrarhem, där vi sitter nu och ska snart gå på upptäcksfärd runt stan :D

Peace out yooo!!!!!!!!

Välkommen till min nya blogg!