Bai Brisbane! Hai Cairns!

Då har vi nu lämnat Brisbane för att bege oss vidare till Carins. Kan ju lugnt säga att vi kommer sakna Brisbane och allt härligt folk där. *snyft*
Sista natten bestod av lättsam konversation uppe på terrassen och sen gå ut på stan för en lugn och trevlig kväll...eller? NÄ! Vi drack och gick på klubbar, det var skitkul som vanligt. Brisbane, you rock!
SIDENOTE!!! Patrik fick en bas av Luke <3. Det är den som Wade sitter och leker med på bilden. For realz!

(Rum 120 <3)

(Bild på Brisbane från Mount Coot-tah)

När vi anlände på flygplatsen i Cairns upptäckte vi att efter 2 timmars flygplansfärd kan klimat ändras rätt mycket. Brisbane var varmt och lite fuktigt. Cairns var mycket varmt och mycket fuktigt, kändes som att gå in i en sval ångbastu.
Vandrarhemmet vi bor på är rätt ok. Ser ut som ett fängelse inifrån men det ligger ca 50 meter från The Lagoon. Vilket är en stor pool som ligger precis bredvid stranden (man badar inte i havet här för att där finns maneter och krokodiler). Händer inte så mycket här...MER ÄN ATT VI HAR DYKT I BARRIÄRREVET!!! Det var awesome upphöjt till 1337. Det går faktiskt inte att beskriva med ord hur underbart det var, vi säger bara som så här: Prova det!

Tyvärr kunde vi inte få med bilder från när vi dök. Man kan bara ladda upp 8MB och en "dykbild" är 7MB. Vi ska se ifall vi kan lösa det på något sätt. Sköt om er!
Detta kanske funkar, om det inte funkar får vi prova något annat bara

Bilden nedan är från när vi dök

Stradbroke Romance!

Vi vet! Vi är dåliga på att uppdatera! Men här kommer en uppdatering iallafall.
Det var en sen kväll på vandrarhemmet. Vi satt och tog det lugnt och njöt av kvällsvärmen. När plötsligt Nora (Dora the Explorer) kom springade mot oss. I sin hand hade hon ett papper och en idé! Att vi skulle sticka till Stradbroke Island, and so we did. För att uppfylla denna dröm var vi tvunga att vakna när solens första strålar träffade oss. Det var två halva dussin personer som gav sig av på denna ärofyllda resa. Nora, Super Mario, Julia, Justin, Luke, Didrikus, Alex, Patrikus, Tony, Caroline, Wade och en holländare. Vi begav oss till stationen för att ta ett ånglok till Cleveland...detta var begynnelsen på vår resa.
När vi anlände i Cleveland var vi tvunga att hoppa på ett märkligt fordon kallat "grattisbuss", för att komma till hamnen där vi skulle ta färjan över de farofyllda vattnen till Stradbroke Island.

(Justin såg Loch Ness)

Vi överlevde med nöd och näppe över havet och började gå mot en riktig buss. På bussen satt Patrikus och filosoferade om livet när han plötsligt såg en märklig tingest. Det såg ut som en flyga, fast 4 gånger större. Han satt och iaktog den en stund, för att se om den var riktig eller en leksak (som sagt, det var varmt!). Men när han såg den närma sig honom började han panikslaget dra efter sitt svärd, men upptäckte att han satt på det och istället svingade han sin knytnäve, med all sin kraft, men missade och slog hål i en ruta. Didrikus upptäckte att hans vän var i nöd och slängde därför en ANTOMBOMB på flugan...den dog inte. Så Patrikus stampade på den...den dog. VI VANN!!!
LKGBSRIP

Väl framme på stranden var vi alla väldigt glada över att vi överlevde den hemska bestens anfall. Så vi gick och letade efter mat. Vi vandrade och vandrade, och efter flera dagars vandring utan tur och sinande hopp hittade vi till slut vårt mål. Vi kände att vårt hopp återvände till oss.

Nu orkar vi inte mer, här kommer resten av bilderna! Gonatt!

(Fin strand där vi såg delfiner)

(Vi hitta en levande krabba och en död...vi tog inga bilder på den döda)

(Bild är tagen från färjan på väg hem, det är solen och en båt)

(På kvällen gjorde vi alla en stor middag tillsammans där vi alla gjorde en maträtt från vårt hemland och delade med oss till de andra)